Webdesign waarmee je meer verkopen realiseert

Het doel van webdesign is niet om je website er zo mooi mogelijk uit te laten zien. Dit is wel wat veel mensen denken en zij maken daarbij ook nog eens beslissingen op basis van hun persoonlijke smaak.

Een grote vergissing want het belangrijkste doel van het design van een website is het realiseren van meer verkopen. Zeker voor bedrijven is een website een investering die meer moet opbrengen dan deze heeft gekost. Bij webdesign in Antwerpen houden ze hier rekening mee en luisteren ze compleet naar de wensen van de klant.

De website is als een extra verkoper voor je bedrijf en niet het schilderij dat aan de muur in de receptie komt te hangen. Het schilderij kan je kopen op basis van wat je zelf mooi vindt. Wanneer je echter een verkoper in dienst neemt dan zijn de prestaties die hij of zij levert het allerbelangrijkste.

Website als verkoper

Een website moet dus gezien worden als een extra verkoper voor je bedrijf. Het webdesign moet dan ook gericht zijn op het realiseren van zoveel mogelijk verkopen.

Dit moet de belangrijkste factor zijn bij het maken van beslissingen. Misschien is een bepaald aspect van het webdesign niet zo mooi, maar als dit betekent dat bezoekers beter kunnen vinden waar zij naar op zoek zijn dan moet toch deze keuze gemaakt worden. Hoe je het beste verkopen realiseert is ook voor ieder bedrijf anders. Als je producten verkoopt dan zal je misschien willen dat mensen deze ook online kunnen bestellen en direct kunnen afrekenen. Verkoop je echter diensten dan zal het nodig zijn dat een websitebezoeker eerst contact met je opneemt.

Andere soorten conversies

Tot nu toe hebben we het steeds gehad over meer verkopen realiseren via webdesign. Er zijn echter ook andere soorten conversies die je via een website wilt verwezenlijken.

Deze zullen uiteindelijk ook leiden tot een verkoop. Zo is het bijvoorbeeld niet aannemelijk dat producten en diensten met een hoge aankoopprijs direct in een virtueel winkelmandje gegooid worden en afgerekend. In dat geval zal je eerst een relatie met een potentiële koper op moeten bouwen. Dit kan ook via de website op een geautomatiseerde manier bereikt worden. Het webdesign kan dan gericht worden op het verkrijgen van inschrijvingen voor de emaillijst.